Norsk Balladklubbs temaside

none

Norsk Balladklubbs temaside
Start a New Topic 
Author
Comment
VP 2002 innstallering

Hei!
Jeg har sittet på gjerdet i hele vinteren og ventet på en passende pent brukt motor til å erstette min gamle MD6A. Jeg brukte vel en halv tank disel på 4 ukers ferie ifjor, så det føltes for galt å svi av hundre laken på en splitter ny motor. Endelig dukket det opp en ferskvannskjølt Volvo Penta 2002. Problemet er at motorbrygga i balladen blir smalere akterover, og festene må lenger bak enn på MD6Aen. Jeg vet mange Ballader har innstallert samme motor. Hvordan har folk løst dette? Har noen tips? bilder?

Magne Klann
Balluba

Re: VP 2002 innstallering

For det første er det direkte galt at det koster 100 store å sette inn en ny motor. Du slipper med i overkant av halvparten med litt egeninnsats.
Og - skal du først bytte motor, ikke sett inn en VP 2002. I rekken av grønnmalte drittmotorer, er dette av det absolutt verste de har prestert.

Les ellers siste nummer av Seilmagasinet, så får du endel tips.

Re: Re: VP 2002 innstallering

Til tross for advarsler. Motor er nå installert og funker nesten perfekt. Den gamle motoren er solgt, og fasit er 12.000 for "ny" motor. Helt greit for en fattig kunstner. Jeg er vant til å være skeptisk til motorer, og klarer å seile til land under de fleste forhold, så det får duge. Takket være Even Arntsen fikk jeg gode tips før jeg kastet meg ut i det. Denne informasjonen + erfaringer av mange slag gis gjerne videre til andre trengende.

Magne Klann
Balluba